woensdag 22 januari 2014

Katoen en kleuren


Vooraleer ik begin met het maken van een nieuwe amigurumi, is het minstens even leuk om een diertje uit te kiezen, zomaar, of als geschenk voor iemands verjaardag.   Welk diertje komt overeen met het karakter van die persoon?   Een belangrijke beslissing vind ik.   

Begin ik met een amigurumi uit een boekje, ook dan komt er enige organisatie bij kijken.   Maak ik het in dezelfde kleuren als in het boek, of laat ik mijn fantasie los en probeer ik andere kleuren, andere knopen of strikjes, andere oogjes...
Ik werk het liefst met katoen.   Dat geeft zo'n mooi resultaat.  Egaal en vaster van vorm.    Ik zoek dan ook naar die winkels die katoen verkopen aan een redelijke prijs, want ook daarin kan je ver gaan, maar gezien het een hobby is, moet het ook betaalbaar blijven.   Niet enkel vind je katoen in Veritas of echte wolwinkels, maar ook Lidl heeft soms van die acties waarbij ze pakketten katoen verkopen aan kleine prijsjes en daar ga ik natuurlijk achter.
De kinderen weten al met waarmee ze me echt plezier kunnen doen...   een pakje "katoen" ☺.


1 opmerking:

  1. En het blijft een plezante uitdaging om steeds weer een nieuw patroontje op te zoeken en dat zo persoonlijk mogelijk na te maken... :-)

    BeantwoordenVerwijderen